Det daglige forældresamarbejde

Forældresamarbejde i Børneinstitutionen Solen

Den daglige kontakt mellem forældre og personale er fundamentet for, at børnene trives i Solen.

Vi vægter højt at etablere et forældresamarbejde, der skaber tillid til institutionen som helhed og specielt til den enkelte stue, hvor barnet er tilknyttet.

Dette gør vi ved at skabe sammenhænge, hvor vi lærer hinanden at kende bl.a. ved at planlægge indkøringen af nye børn i samarbejde med forældrene give os god tid i hverdagen til at tale med forældrene, holde forældrekonsultationer og mødes til forældrekaffedage på stuen samt til Solens traditioner.

Vi er glade for, hvis forældrene kommer til os med ting vedrørende institutionen, som de er glade for eller utilfredse med.
Det er en del af vores daglige rutine at hilse på alle, der kommer ind af vores hoveddør, da vi mener, at det er fundamentalt vigtigt at blive set og føle sig velkommen.

Forventninger

For at skabe et konstruktivt forældresamarbejde er det vigtigt med en forventningsafklaring.

I kan forvente af os:

• At vi hilser på jer.
  • At vi er opmærksomme på barnets trivsel og velvære.
  • At vi er fagligt kompetente.
  • At vi rådgiver om pædagogiske forhold.
  • At vi er i stadig udvikling og tager initiativer til gavn for barnet.
  • At vi sætter mål og rammer for det pædagogiske arbejde.
  • At vi er respektfulde over for barnet og dets familie.
  • At vi spørger ind til personlige forhold, der kan have betydning for barnets trivsel.

Vi afholder et årligt stueforældremøde, hvilket de respektive stuer selv planlægger

Vi forventer af jer:

At I giver jeres barn tøj på, der passer til årstiden.

Den daglige kontakt:

Vi bestræber os på at have tid til jer alle, når I bringer og henter jeres barn, da udveksling af nyttige, forklarende eller morsomme oplevelser, som er sket i løbet af dagen er utrolig vigtige.

Hvis I oplever, at der i den daglige kontakt ikke er tid nok til problemstillinger, som I er optaget af, er der altid plads til at aftale tid til en samtale med pædagogerne på stuen.